Tömeg várakozott csütörtökön a Művészetek Házában. Az egyik film véget ért és csak annyi idő volt a következőig, hogy a nézőtér újra megteljen.
Miért én? Teszi fel a kérdést Tudor Giurgiu filmje. A Román, bulgár és magyar koprodukcióban készült film egy fiatal és ambiciózus ügyészről szól. A film magyar vágója szerint a legfontosabb a kommunikáció. Ugyan az ő munkája technikai feladat, mégis művészetté válhat a végeredmény, ha ő jól csinálja.
– Amit én a kezem alá kapok, abba megpróbálok mint egy kesztyűbe belebújni – mondta Lemhényi Réka vágó – és megpróbálok életet lehelni bele. Megvan az a státuszom, hogy válogathatok, tehát csak azt vállalom el, amit értékesnek tartok.
A mezőnyben különleges helyet foglal el a Goodnight Mommy, egy osztrák horrorfilm. A kezdés előtt újra csaknem százan várakoztak, hogy bejuthassanak a filmre. A feszültséggel teli film rendezőpárosa mindent együtt csinált. Azt mondják, a filmek feladata, hogy kérdést vessenek fel, vagy lenyűgözzék technikailag a nézőt. A horrornak viszont más feladata van.
– Mi azt érezzük, hogy a horrorfilmeknek nem kell kérdést feltenniük – nyilatkozta Severin Fuiala és Veronika Franz rendező. – A horrorfilmnek az a legfontosabb feladata, hogy behúzza az embert a történetbe, hogy amikor látod, akkor meg se tudj szólalni, annyira letaglóz.
A Miért én? és a Goodnight Mommy is a nemzetközi versenyprogramban szerepel. Bízva a nemzetközi, az ökumenikus, a nemzetközi újságírószövetség és az art mozis szövetség szakembereiben és a közönségben. Ők döntik el ugyanis, hogy melyik animációs, kisjáték-, nagyjáték- és dokumentumfilm lesz a győztes szombaton. A csaknem kétszáz filmből hetvenkettő versenyez.