2024. július 08. Ellák
Hogyan választották ki a 112-es hívásfogadó központjainak helyszínét?
MTI
|
2014. október 13. 17:58
|
frissítve: 2014. október 13. 18:00
Ágh Péter (Fidesz) azt tudakolta hétfőn az Országgyűlésben az interpellációk között, hogy milyen szempontokat vettek figyelembe a 112-es segélyszám hívásfogadó központjainak kiválasztásakor.

Felidézte, hogy az ingyenesen hívható 112-es segélyhívószám 1991 óta működik az EU-ban, azzal sokkal gyorsabbá és hatékonyabbá vált a segítségnyújtás. Hozzátette: a magyar kormány 2011-ben döntött a rendszer kiépítéséről.

Kontrát Károly, a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára elmondta, hogy a 112-es számon bárhonnan azonnal elérhetők a segélyhívó szervezetek, a rendőrség, a tűzoltóság, a mentők. A rendszert angol, német, francia nyelven és valamennyi szomszédos ország nyelvén is elérhető.

Mint mondta, a miskolci és a szombathelyi központ kiválasztásánál több szempontot vettek figyelembe, így azt, hogy az objektum rendőrségi vagyonkezelésbe tartozzon, illetve hogy új munkahelyeket hozzanak létre.

A képviselő elfogadta az államtitkár válaszát. 

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat