Kiss Pál Tamással, a Miskolci Egyetemen végzett autóversenyzővel és a Formula Racing csapatával is találkozhattak az első járműmérnök-hallgatók. Az új, hétféléves képzés a Gépészmérnöki Karon indult harminchét tanulóval. Közülük heten végzik duális képzésben.
– Abban bízunk, hogy sok hallgatót és sok céget érint majd az új képzésünk – mondta Jármai Károly szakfelelős, stratégiai és fejlesztési rektorhelyettes. – A Miskolci Egyetemen 1949-ben indult a gépészmérnöki képzés. Ez bizonyos szinten már eleve kötődött a járműgyártáshoz, most azonban specializáltuk ezt a képzésünket. Ez ahhoz köthető, hogy idetelepült a Takata, a Shinwa és a Bosch, tehát igény lett arra, hogy legyen szakképzett munkaerő.
A képzésre főleg miskolci gimnáziumokból jelentkeztek diákok, de volt, aki Egerből, Ózdról vagy Veresegyházról jött.
– Én az Avasi Gimnáziumba jártam – mondta Frigyik Szabolcs. – Már gyerekkorom óta szerelmese vagyok az autóknak, a járműveknek. Amikor a Miskolci Egyetem nyílt napján jártam, akkor hallottam az új képzésről, és azonnal tudtam, hogy ezt nekem találták ki.
Szakácsi Katalin a polgári gimnáziumban végzett, és szeretné megmutatni a szakmának, hogy a nők is érthetnek az autókhoz.
– Nőként mindig is zavart, hogy előítéletekkel találkozom, ha az autókról van szó. Szerintem egy nő is ugyanúgy meg tudja állni a helyét ebben a szakmában, mint egy férfi. Engem a formatervezés érdekel leginkább.
Az elsősöknek Jármai Károly tartott előadást a képzési rendszerről, amiből megtudhatták, eleinte szaktól független alaptantárgyakat és alapozó szaktárgyakat tanulnak, és csak az ötödik félévtől lesznek speciális szaktárgyaik. Ezekben az iparban dolgozó szakemberek is segítséget nyújtanak a meglévő tanároknak.