2024. augusztus 09. Emőd
„Jövőd motorja" – megnyílt az Automotive Hungary szakkiállítás! (Képgalériával!)
MTI/ minap.hu
|
2017. október 18. 10:57
|
frissítve: 2017. október 19. 14:55
Ötödik alkalommal rendezi meg idén október 18–20. között a Hungexpo Zrt. a Budapesti Vásárközpontban az Automotive Hungary-t. A regionálisan is egyedülálló nemzetközi járműipari beszállítói szakkiállításon a járműgyártás teljes spektruma képviselteti magát, a rendezvényen idén 12 ország 215 kiállítója vesz részt. Miskolc és partnerei idén is saját standdal vannak jelen a kiállításon.

img_20171018_092341.jpg

A szakkiállítást Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter nyitotta meg

Nemzetközi együttműködésekkel fejleszthető a magyar járműipar, a rendszerintegrációt elsősorban a visegrádi országokra kell kiterjeszteni –egyebek mellett erről beszélt Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter a kiállítás megnyitóján.

A miniszter hangsúlyozta, hogy a járműipar fejlesztése szerteágazó feladat, egyszerre érinti a gyártókat, a beszállítókat, az energetikai szektort, a kutatási és fejlesztési ágazatot, valamint a kormányt és az önkormányzatokat. Magyarországnak minden adottsága megvan ahhoz, hogy mások előtt járjon ezen a téren, de aki nem reagál elég gyorsan a változó körülményekre, lemarad az autóipar világméretű versenyében - tette hozzá. 

Varga Mihály kiemelte, hogy a kormány 2020-ig 3 milliárd eurót költ kutatási és fejlesztési innovációs területekre, az összeg jelentős része a járműipart fogja segíti. A kormány emellett támogatja a magasabb hozzáadott értéket előállító vállalatokat és segíteni kívánja az innovációvezérelt termelést, a termelékenység és a hatékonyság javítását - tette hozzá. Az iparfejlesztés érdekében hozott intézkedések közül megemlítette többek között a kiemelt járműipari központok kijelölésést és a duális képzés bevezetését a szakképzésben. Utóbbit - mint fogalmazott - a felsőoktatásra is ki kell terjeszteni. 

automtive_171018_ja_30.jpg

Varga Mihály kiemelte a rekord alacsony munkanélküliséget, a költségvetési egyensúlyt és a csaknem 4 éve tartó reálbér-emelkedést. Hozzátette, az autóipar a magyar kivitel 20 százalékát adja, csaknem 170 ezer embernek ad munkát, kibocsátása tavaly elérte a 25 milliárd eurót. 

A következő évek kihívásai közül a legjelentősebbnek az 5G technológiák, valamint az elektromobilitás terjesztését nevezte, és megjegyezte, hogy a zalaegerszegi tesztpályát össze kell kötni az M7-es autópályával. Magyarország részt kíván venni a hálózatba kapcsolt autók fejlesztésében, az önvezető járművek fejlesztésében pedig a világ élvonalában szeretne szavai szerint maradni.

Lepsényi István, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) gazdaságfejlesztésért és -szabályozásért felelős államtitkára hangsúlyozta, hogy Magyarország elkötelezett a regionális együttműködések iránt az ipar digitális átalakításában. Az újraiparosítási programnak köszönhetően Magyarország a térség más orszgaival együtt az európai növekedés motorjává válhat - tette hozzá. Az államtitkár kijelentette, hogy a kormány idén és jövőre 17 milliárd forinttal segíti a magyar kis- és középvállalkozások bekapcsolódását a nagyvállalatok beszállítói hálózatába. Lepsényi István arra számít, hogy a járműipar teljesítménye és a befektetések is tovább bővülhetnek a következő években Magyarországon. 

img_20171018_093145.jpg

A visegrádi országok panelbeszélgetésén Vladimír Bartl, Csehország Ipari és Kereskedelmi Minisztériumának miniszterhelyettese kijelentette, hogy a térség országainak helyzete az autóipar terén igen hasonló: erősen a kapcsolódnak a német nagyvállalatokhoz, kis- és középvállalkozásaik általában beszállítóként kapcsolódnak a termelésbe.

Jerzy Kwiecinski, Lengyelország Fejlesztési Minisztériumának államtitkára fölhívta a figyelmet arra, hogy a legtöbb elektromos járművet nem az európai és amerikai piacokon értékesítik, hanem a Távol-Keleten és Indiában, így a gyártóknak az ottani piacokon is érdemes versenyezniük.

Rastislav Chovanec, Szlovákia Gzadasági Minisztériumának államtitkára pedig kulcsfontosságúnak nevezte, hogy a kis- és középvállalkozások megértsék az új technológiák jelentőségét és lépést tartsanak a globális fejlődéssel.  

Ganczer Gábor, a rendezvénynek otthont adó Hungexpo Zrt. vezérigazgatója is arra hívta fel a figyelmet, hogy az új technológiák átalakítják az egész autóipart, megváltoznak az utazási szokások, a közlekedés és a városkép. A változások végeredménye beláthatatlan, hiszen az előrejelzések az elmúlt száz évben sokszor hibáztak: a jóslatokkal ellentétben nincs például gőz- vagy atommeghajtású autó, de az új korszak már biztosan elkezdődött - tette hozzá. Az autóipari forradalom ráadásul körülöttünk - például Esztergomban, Győrben, Kecskeméten, Szentgotthárdon és sok más magyar városban - is zajlik, a belföldi termelést az autóipar húzza - mondta a vezérigazgató.

A kiállítás, amelynek tavaly 10 ezer szakmai látogatója volt, találkozási pontként és üzleti fórumként szolgál az ágazat szereplői számára nemcsak Magyarországon, hanem az egész régióban. Az Automotive Hungary mottója: Jövőd motorja. Tematikája lefedi a járműgyártás teljes spektrumát a tervezéstől a kivitelezésig, és kiváló lehetőség az autóipari trendek nyomon követésére.

img_20171018_092356.jpg

A rendezvényen a magyar járműipar meghatározó szereplői, az autógyárak, TIER1-es, TIER2-es és TIER3-as beszállítók, az iparághoz kapcsolódó szolgáltatók, állami szervezetek és a szakmát képviselő szövetségek kollektív standjai lesznek jelen. A kiállítók között ott lesznek az iparág legjelentősebb szereplői, köztük a ThyssenKrupp, a Bosch, a Flex, a Continental, a Knüppel, a KUKA, a TRUMPF  és a ZF Hungária. A sort új kiállítók is bővítik Németországból, Dél-Koreából, Olaszországból, Svájcból és Taiwanról.

A hagyományosan az Automotive-val egy időben rendezett Autótechnika-Autodiga kiállítás Új műhelyek, új szokások „alcímmel” jelentkezik. Az autójavító és -fenntartó ipar legjelentősebb szakmai fóruma ezúttal műhellyé alakul, ahol a résztvevők négy napon át ismerkedhetnek a legújabb technológiákkal, a hazai beszállító- és járműjavító-ipart kiszolgáló műszer- és garázsberendezés-forgalmazókkal, valamint a szakképzési szféra szereplőivel.

img_20171018_094420.jpg

Az autóipar hatékonysága a gyártók és beszállítók mellett a kutatás-fejlesztésen, valamint a szakmai képzésen múlik. Ezért a kiállítások három fő tartópillérre ezúttal is az üzlet, tudomány, karrier. Ehhez kapcsolódnak az Automotive Hungary programjai és a kiállítás ideje alatt rendezett szakmai konferenciák.

Ezek közül is kiemelkedik az Intelligens járművekről konferencia a Nemzetgazdasági Minisztérium szervezésében és az edubiz 2017 – partnertalálkozóval egybekötött szimpózium az erőforrás-fejlesztésről és a jövőtervezésről a régióban.

img_20171018_101400.jpg

Kiemelt téma lesz – három konferencia is foglalkozik ezzel – a 3D technológia felhasználása az autótervezésben és fejlesztésben. Az elektromos autók terjedésével egyre égetőbbé váló szakember hiányról és a villanyszerelő-képzésről folytatnak beszélgetést a részvevők.

Részletek: http://automotivexpo.hu/hu/programok

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat