2024. március 29. Aguszta
Középiskolai rangsor: miskolci gimnázium a legjobb háromban
hvg.hu
|
2018. október 21. 13:04
|
frissítve: 2018. október 24. 13:03
A vidéki gimnáziumok közül a veszprémi Lovassy László Gimnázium, a győri Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium és a miskolci Herman Ottó Gimnázium vezeti a HVG 2019-es középiskolai rangsorát. Ennek összeállításánál figyelembe vették a kompetenciamérések eredményeit, az érettségi eredményeket, valamint a felsőoktatási felvételin egyetemre-főiskolára bejutott diákok átlagpontszámát.

A HVG ismét elkészítette a legjobb 100 gimnázium listáját. A középiskolai rangsor legjobb eredményt elérő vidéki gimnáziuma a veszprémi Lovassy László Gimnázium, amely az összesített rangsor nyolcadik helyén szerepel – a gimnázium a felsőoktatásba bejutott diákok átlagos pontszáma alapján összeállított alrangsorban az első helyet szerezte meg, a végzősök ugyanis átlagosan 447 pontot gyűjtöttek az egyetemi-főiskolai felvételin.

A Lovassy László Gimnázium után második helyen a győri Kazinczy Ferenc Gimnázium és Kollégium a harmadikon pedig a miskolci Herman Ottó Gimnázium végzett a vidéki gináziumok rangsorában.

hermann_gala20171122_bl_049_web.jpg

Képünk a Herman Ottó Gimnázium 60. évfordulóját ünneplő, jubileumi gálaműsoron készült, 2017. novemberében

A megyék közül egyedül Nógrád az, ahonnan egyetlen gimnáziumnak sem sikerült a legjobb százba kerülnie. Somogy megyéből egy gimnázium vette ezt az akadályt, s hét olyan megye van, ahonnan két-két gimnázium jutott be – olvasható a kiadványban.

A legjobb száz gimnázium megyei megoszlását tekintve messze Pest áll az élen, ami lényegében a budapesti agglomerációnak köszönhető: Gödöllőről három középiskola, Szentendréről kettő szerepel a legjobbak között, de jutott a százba Érdről, Szigetszentmiklósról, Dunakesziről, Budakesziről és Budaörsről is.

rangsor.png

Milyen szempontok alapján áll össze a rangsor?

Ahogy az előző években, úgy az idén is három fő szempont alapján áll össze a rangsor: figyelembe vették a nappali tagozatos tizedik évfolyamosok 2017-es kompetenciamérésének eredményeit matematikából és szövegértésből, a nappali tagozatosok érettségi eredményeit matematikából, magyar nyelvből és irodalomból, történelemből és idegen nyelvből, valamint a felsőoktatási felvételin egyetemre-főiskolára bejutott diákok átlagpontszámát.

- Tudatában vagyunk annak, hogy az iskolák munkája ennél sokkal komplexebb, és eredményességük számos más – gyakran nehezebben mérhető – tényezőben is megmutatkozik. Ezért a megítélésüknél a rangsorbeli helyezések mellett a szülőknek és a diákoknak a középiskolákról rendelkezésre álló további információkat is javaslunk figyelembe venni, mint ahogy a TOP 100 iskola bemutatása során mi is többről szólunk, mint a puszta rangsorokról – olvasható a kiadványban.

 

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat