Miskolc népszerűsége töretlen, mit több, egyre csak növekszik az utazási kedv városunkba. Egyre többen választják úti céljuknak és pihenésük helyszínének Miskolcot, azon belül is a belvárost, a festői Lillafüredet, a nyugodt Miskolctapolcát, valamint a város közvetlen környékét.
Legalábbis erre utalnak a legújabb, vendégéjszakák számáról szóló adatok, amik szerint körülbelül 194 ezren töltöttek legalább egy éjszakát Miskolcon. – A városba érkező vendégek szálláshelyeken való költése kiemelkedő növekedést mutatott a tavalyi év első félévéhez képest – tájékoztatta portálunkat Tóth-Bodnár Krisztina, a Tourinform Iroda irodavezetője. – Mindez megfelel annak az országos tendenciának, mely szerint a bevételek dinamikusabban nőttek a vendégforgalomnál.
Miskolcon ez az adóforgalmi növekedés 20 százalékosnak, átlag felettinek számít. Ez a szám nagymértékű hazánk többi turisztikai régiójához képest. Miskolc a családok körében is közkedvelt úti cél idén. Erről árulkodik a Tourinform Iroda adata, mely szerint a látogatók nagyjából egytizede kiskorú, tehát a szüleivel együtt érkező gyermek vagy tinédzser.
– Ugyan a végleges adatok még nincsenek meg – mondta Martini Emil, a szallas.hu üzletfejlesztési menedzsere –, de az már bizton elmondható, hogy a belföldi turizmus minimum 10-11 százalékkal nőtt 2017-ben. Az online foglalások pedig töretlen népszerűségnek örvendeznek. Ennek is köszönhető talán, hogy a kistelepülések jobban feljöttek, és ebből adódóan Borsod-Abaúj-Zemplén megye a megyék rangsorában immár a negyedik legnépszerűbb megye, és a megyékhez képest átlagon felül nőtt. Miskolcon Miskolctapolca viszi a prímet.
A szallas.hu foglalási adatai szerint 22 ezer volt a vendégéjszakák száma 2017-ben. – A városban a vendégéjszakák száma 2010 óta folyamatosan növekvő tendenciát mutat – emelte ki Tóth-Bodnár Krisztina. – Az utóbbi hét évre visszaszámítva ez a növekedés 74 százalékos, ami Miskolc turisztikai fejlődésének sikerességét mutatja.
A Szép kártyák használata 20 százalékkal nőtt 2017-ben, és 30 százalékkal magasabb értékben is vásároltak ezekkel a kártyákkal.
– Nagyon aktív évet tudhatunk magunk mögött – mondta Scheitzner Beáta, a Miskolci Turisztikai Kft. ügyvezetője. – Mi is éreztük, hogy a belföldi forgalom egyre inkább fokozódik a Szép kártyának köszönhetően, de természetesen mi is nagyon sok újdonsággal készültünk a 2017-es évben annak érdekében, hogy a vendégeket bevonzzuk. A Barlangfürdő tekintetében egy 350 ezres látogatószámot tudhatunk magunk mögött, ami a 2016-os évhez képest 10 százalékos emelkedést jelent – húzta alá. – A Miskolctapolcai Strandfürdő volt az, ahol a legnagyobb látogatószám-növekedésről számolhatunk be: 75 ezres látogatószámmal zártuk az évet. A Selyemréti Strandfürdő látogatószáma 2017-ben 240 ezer fő volt.
A Tourinform Iroda látogatottsága is szép számú növekedésnek örvend: míg 2016-ban 16 573 volt a személyes, 1126 a telefonos, és 399 az írásbeli megkeresések száma, addig 2017-ben 28 354-re nőtt a személyes, 1438-ra a telefonos, és a 814-re az írásbeli megkeresések száma.
A város virágzó turizmusa egyaránt köszönhető az önkormányzati fejlesztéseknek, a sikeres helyi turisztikai programoknak és a vállalkozói bővítéseknek.