Talán kevesen tudják, de a Belvárosi Klaszter javaslatára nem kellett fizetni két belvárosi mélygarázsban egy nyáron át a parkolásért. A főutcai üzlethelyiségeket bérlők is kevesebb bérleti díjat fizetnek a csoport kezdeményezésére, mint addig.
– Három éve jött létre a klaszter, a kamara ötlete volt – beszélt a kezdetekről Bárdos István, a Belvárosi Klaszter elnöke. – Már akkor is az volt a cél, hogy a vendéglátásban dolgozók, az idegenforgalomban tevékenykedők és a kereskedők együtt tudjanak gondolkozni és dolgozni a belvárosban. Harmincöt cég tartozik ma a Belvárosi Klaszterbe. Fontos, hogy ötletekkel legyünk teli, hogy újabb és újabb fejlesztéseket valósíthassunk meg a városvezetéssel közösen.
Mostantól ebbe a munkába bekapcsolódik a turisztikai terület is.
– Felajánlottuk a klaszternek és a BOKIK-nak a szakértelmünket, cserébe az ő tudásukért – mondta Nagy Júlia, a MIDMAR Nonprofit Kft. ügyvezetője. – Az együttműködés kiterjed a közös tervezésre, a közös turisztikai márkaépítésre, beleértve a minőségbiztosítás bevezetését, a közös turisztikai marketingakciók kidolgozására és végrehajtására. A vendégek véleményét a klaszter tagjai tudják meg először, az ő információikat felhasználva tudunk változtatni Miskolc turisztikai csomagjain, kínálatán – mondta a turisztikai szakember.
Az együttműködési megállapodást Nagy Júlia, a MIDMAR ügyvezetője, Bárdos István, a Belvárosi Klaszter elnöke, Bihall Tamás, a BOKIK elnöke és Katona Ferenc, a Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület elnöke írta alá.
A szervezetek által megfogalmazott cél Miskolc vendég- és vendégéjszaka számainak bővítése, vonzó turisztikai programok és programcsomagok kialakítása. Azt akarják elérni, hogy Miskolc – erősítve hazai pozícióit is – bekerüljön a vonzó európai turisztikai célpontok közé.