2024. november 12. Jónás, Renátó
A Pető-módszerről tájékoztattak
K. I.
|
2014. szeptember 19. 19:15
|
frissítve: 2017. március 16. 11:07
Első szellemi hungarikumunkról, a Pető-módszerről tájékoztatták az érdeklődőket pénteken a városháza Dísztermében. Amint a fórumon is elhangzott, a módszer alkalmazása során komplex személyiségfejlesztéssel érik el a mozgássérülteknél, hogy büszkék legyenek önmagukra, s a társadalom aktív tagjaivá váljanak.

A kezdésre teljesen megtelt a városházi Díszterem, védőnők, orvosok, kisgyermekgondozók, helyi konduktorok, szakemberek és a Ferenczi Sándor Egészségügyi Szakközépiskola diákjai is kíváncsian várták Makk Ádám konduktor-szakértő előadását, aki a Pető-módszerrel ismertette meg az érdeklődőket. 

peto_modszer_140919_ja_1.jpg

Fotó: Juhász Á.

Miskolc önkormányzata Fogyatékosügyi Alapjából támogatta a tájékoztató rendezvényt. Kiss Gábor alpolgármester kiemelte: a város feladata támogatni azokat a kezdeményezéseket, amik segítik az innovatív módszerek szélesebb körben való megismertetését. Már csak azért is fontosak az ilyen tájékoztatók – fűzte hozzá –, hogy az „eszköztár” ismertté váljon mindenki előtt, tudják az emberek, hol érhetők el és melyek a legjobb megoldások. Az alpolgármester kiemelte, fontosak a gyors, hiteles és kipróbált válaszok. 

peto_modszer_140919_ja_7.jpg

Makk Ádám ismertette: a Pető-módszer lényege az, hogy egy komplex személyiségfejlesztésen keresztül érik el a mozgássérült gyerekeknél vagy felnőtteknél a minél tökéletesebb integrációt a társadalomba. Ez a folyamat egy konduktor vezetésével történik. 

peto_modszer_140919_ja_3.jpg

A konduktív pedagógiát egyébként mintegy 70 évvel ezelőtt dolgozta ki Pető András, tőle kapta a módszer a nevét. A konduktív pedagógián keresztül napi 8-13 órában fejlesztik a gyerekeket, ez felöleli a szociális, egészségügyi, mozgásfejlesztési, kognitív fejlesztési területeket is. Így igazán komplex a gyerek felé fordulás, a teljesítményét így tudják igazán kibontani, ő pedig ezáltal sokkal büszkébb lesz önmagára. A konduktor-szakértő hangsúlyozta, nem a betegségtudatot erősítik tehát, nem a betegségével foglalkoznak. 

peto_modszer_140919_ja_5.jpg

– Amikor egy mozgássérült eljut arra a szintre, hogy büszke önmagára, és azt mondja, hogy nem kell segítség, önállóan meg tudja oldani a problémát, s amikor már más társadalmi problémáival is elkezd foglalkozni, és nem az foglalkoztatja, hogy neki mennyi problémája van, akkor ő egy kognitív személyiségfejlődésen ment keresztül – ismertette Makk Ádám. Hozzátette, a konduktív pedagógiát alapvetően a központi idegrendszeri károsodás következtében mozgássérültté vált gyermekek vagy felnőttek esetében lehet jól alkalmazni. 

peto_modszer_140919_ja.jpg

Jármai Ágota szervező a Mások-Másképpen Alapítvány képviseletében köszöntötte a tájékoztató résztvevőit. Mint mondta, több dolog is indokolta a rendezvény megszervezését. Egyrészt kitűnő módszernek tartják a most bemutatott Pető-módszert, amit szeretnének minél szélesebb körben ismertté tenni. Másrészt személyes tapasztalatai is azt mutatják, hogy azoknál a családoknál, ahol mozgássérült gyermek van, nehéz a szülők dolga, hiszen rengeteg fejlesztési módszer létezik, és nehéz eligazodni közöttük, majd megtalálni a megfelelő módszert. Sok félreértés is kering ugyanakkor a köztudatban, ezeket is érdemes tisztázni.

 

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat