Mint a keddi tanévzáró ünnepség alkalmával is elhangzott, a világújdonságnak számító, távközlési eszközzel támogatott, esti tagozatos gimnáziumi oktatás beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a tanulók sokat tanulva, küzdve, de megfeleltek az elvárásoknak. Idén 40 tanuló szerzett érettségi bizonyítványt, így a Digitális Középiskolában eddig 391 tanuló végzett. A keddi ünnepségen elhangzott az is, hogy a vizsgaelnökök értékelése szerint a vizsgák zökkenőmentesen, a törvényi előírásoknak megfelelően zajlottak.
Gálné Tóth Anette elmondta, kitűnőnek találja azt a módszert, amivel a Digitális Középiskolában tanultak, hiszen család és munka mellett nagyon jó, hogy havonta csak egyszer kell bejárni a kontaktórákra. „Azt hittük, nem érünk a végére, de végül teljes sikerrel végzett az osztály”, fűzte hozzá nagy örömmel.
A Magyarországon és nemzetközileg is egyedülálló oktatási módszerrel megszerzett érettségi bizonyítványokat június 20-25. között vehették át a végzős felnőtt tanulók Veres Páltól, a Földes Ferenc Gimnázium igazgatójától, illetve a vizsgaelnököktől, a tanévet pedig kedden zárták le. Az ünnepség a Himnusz közös eléneklésével vette kezdetét, majd Veres Pál köszöntőjében elmondta, a 2003-as kezdéskor nem gondolták, mekkora feladatot jelent a Digitális Középiskola elindítása. Nem tudták azt sem pontosan, mennyire lesz népszerű, az első évek tapasztalatai azonban megerősítették őket abban, hogy igenis van igény az esti tagozatos gimnáziumi oktatásra.
– A statisztikai mutatók is igazolják, hogy sikeres a középiskola, a tanulmányi eredmények jobbak, mint a hagyományos felnőttképzésben – emelte ki a gimnázium igazgatója.
Balla László, az INNOCENTER Nonprofit Kft. igazgatója a tanulmányi verseny eredményhirdetése előtt (a nyertesek neveit a cikk végén közöljük) röviden köszöntötte a végzetteket. Megköszönte, hogy a középiskola hallgatói hozzájárultak a képzés fejlődéséhez. Az igazgató kiemelte, a megszerzett tudást az élet minden területén hasznosítani tudják majd.
Péterné Czakó Edit oktatási igazgató ismertette, az oktatási módszer innovativitása, a tolerancia és az odafigyelés lehetőséget és esélyt biztosít ezeknek a felnőtt tanulóknak a társadalmi felzárkózáshoz és a sikeresebb boldoguláshoz. Az érettségizett hallgatók közül sokan tervezik egyetemi-főiskolai tanulmányok megkezdését, valamint érettségihez kötött szakmai képzettségek megszerzését.
A tanév értékelésében elhangzott, a tanulók a többi évfolyamon is eredményesen zárták a 2013/2014. tanévet. A négy évfolyam tanulmányi átlaga 3,39 lett. A lemorzsolódás a 10., 11. és 12. évfolyamon 10 százalék alatti.
A tanulók számára ebben a tanévben is meghirdették a tanulmányi versenyt. A legjobb érettségi eredményt elért tanuló, a négy év alatt a legjobb tanulmányi eredményt elért tanuló, valamint az egyes évfolyamok legjobb tanulmányi eredményt elért tanulója 20-20 ezer forint pénzjutalmat vehetett át Balla Lászlótól, az INNOCENTER Nonprofit Kft. igazgatójától.
A 2013/2014. tanév tanulmányi versenyének eredményei:
- 9. évfolyam: Gácsi Norbert, Miskolc
- 10. évfolyam: Lengyel Lajos, Encs
- 11. évfolyam: Szenderné Veréb Zsuzsanna, Encs
- 12. évfolyam: Némethné Kiss Ida, Tiszaújváros
- 9-12. évfolyamon legjobb tanulmányi eredményt érte el: Gálné Tóth Anette, Miskolc
A legjobb eredménnyel érettségizett (4 évig az iskola tanulója volt): Szabó Gábor, Tiszaújváros