2024. május 19. Ivó, Milán
Újabb díjeső a miskolciak önjáró gokartjának
minap.hu
|
2015. április 19. 15:29
|
frissítve: 2015. április 21. 18:10
Lezárult az önjáró gokartok diadalának második évada. Nem kis nyereményekért folyt a küzdelem. A junior és senior csapatok esetében is 3-3 díjkategória került meghirdetésre. Komoly és szigorú szakmai zsűri értékelte a masinákat és azokat a műszaki megoldás alapján pontozta.

gobosch_0657s.jpg

Az idei versenyszámok már előrevetítik a harmadik év teljesen önjáró jármű megalkotásának lehetőségét. A beépített alkatrészek a Bosch fejlesztései, amelyet a cég adott át a csapatok részére, de az igazi kihívás ezek rendszerbe szervezése volt. A pályára kilátogatott nagyszámú közönség azonban nem csak a jövő vezetéstechnikai bravúrjait csodálhatta meg. Igazi versenyélményt nyújtottak a gyorsulási etapok, illetve a mért idejű körök is. Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője elmondta: „Érdekfeszítő időutazáson vehettünk részt valamennyien. Ezek a fiatal versenyzők futurisztikus gépeikkel megidézték az önjáró autók világát és a Bosch innovációjának jövőbe vezető elképzeléseit. Hat hónap megfeszített munkája látványosan elevenedett meg az Arénában. Itt ma mindenki nyert.” A díjak a versenynapi eredmények és a fejlesztési időszak teljesítményéből adódtak össze. Az értékelés szempontjai között a különböző komponensek technikai megvalósítása, eleganciája, kifinomultsága és fejlettsége mellett a csapatmunka és a projektmenedzsment is kiemelten fontos szerepet játszott.

szarvas_a_boxban.jpg

A Legokosabb Gokartok sorrendje az elektromos gáz, fékezés és kormányzás valamint a hátramenet, a gyorsulási és gymkhana versenyszámok eredményei alapján állt össze. A gyorsulási versenyben a gokartok egy 50 méter hosszú és 10 méter széles pályán mozogtak úgy, hogy álló helyzetből indultak, járó motorral. A junior csapatoknál a reakcióidő és motorteljesítmény volt az értékelés mérvadó szempontja, a senior különítményeknél figyelembe vették a kreativitást, az extra komponensek használatát is, mint például a hibrid hajtást és önindítást. Az úgynevezett Gymkhana egy olyan ügyességi és gyorsasági versenyszám, amiben a gokart manőverezhetőségét mérte a zsűri. Álló motorral indultak a versenyzők, majd a pálya kijelölt pontján a pilótának hátramenetbe kellett kapcsolnia és visszafelé is teljesítenie a technikás, szűk fordulós és keskeny szakaszokkal tűzdelt pályát. Az eredmények alapján a leges legokosabb junior gokart a miskolci csapaté lett.

aramkades.jpg

A teljes  projektfolyamatát bemutató prezentáció, a gyorsasági gokart futam és a Bosch mérnökeinek közönségdíjazása alapján a 2015-ös Go-kart, Go-Bosch! versenyen kiosztották a Legjobb Csapatmunka díját is.  Ez a díj azért jelentős, mert a példaértékű dokumentációs és prezentációs készség elengedhetetlen a XXI. század üzleti kommunikációjában. A győztes miskolci fiúk olyan innovatív kultúráról tettek tanúbizonyságot, amely a siker egyik alapvető biztosítéka ebben a szakmában.

A profizmus és a kreativitás együttese mellett az összetartás ereje vezette a csapatot végül az összetett győzelemhez is, akik a 2015-ös Go-kart, Go-Bosch! verseny abszolút győztesei lettek a senior kategóriában. A csapat tagjainak nevét érdemes megjegyezni, könnyen lehet, hogy hallunk még róluk: Bak Zoltán Ferenc, Balla Bence, Bodolai Máté, Borbély Máté, Csendes Dániel, Forgács Zsófia, Fütő Szabolcs, Gulyás Dávid, Gulyás Eszter, Juhász Péter, Kiss Dávid, Kiss Gábor, Kovács Gergely, L Kiss Márton, Novák Jusztina, Mázor Bence, Salamon Balázs, Sike Zoltán, Szabó Tamás, Turóczi Ádám. Felkészítő tanáruk Trohák Attila, Bosch mentoruk az a Horváth Tibor, akinek egyetemista csapatai minden évben dobogóra jutnak.  

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat