2024. május 20. Bernát, Felícia
Újszerű múzeumpedagógiai foglalkozás indul Miskolcon
minap.hu
|
2016. szeptember 14. 16:22
|
frissítve: 2016. szeptember 15. 19:11
Egy „új világba” tekinthetnek be a hátrányos helyzetű gyermekek a Herman Ottó Múzeum speciális foglalkozásain, ennek megvalósítására írtak alá hosszú távú együttműködési megállapodást a múzeum valamint a szaktárca képviselői szerdán.

Három évvel ezelőtt indultak a Herman Ottó Múzeum múzeumpedagógiai foglalkozásai, melynek során az iskolások személyesen is kipróbálhatták a kiállítások témáját nyújtó korszakok eszközeit, tevékenységeit: gabonát őröltek, kenyeret sütöttek, íjászkodtak, ruhát szőttek és festhettek is a diákok, így nem csak magát a kiállítást tekinthették meg, de a bemutatni kívánt korszakot is megismerhették közelebbről.

Ezt a programot szeretnék most kiszélesíteni a hátrányos helyzetű, elsősorban az állami gondozásban élő fiatalok felé is, ezért egy hosszú távú együttműködési megállapodást írtak alá a múzeum valamint a szaktárca képviselői.

muzeum_gyerekvedelem_160914ml_17.jpg

-Ez a megállapodás most arról szólt, hogy a Szociális és Gyermekvédelmi Főigazgatóság keretében gondozott, több mint 15 000 gyerek is lehetőséget kapjon arra, hogy a Herman Ottó Múzeum Hét csodája programját megismerjék - mondta Pusztai Tamás, múzeumigazgató.

Az Emberi Erőforrások Minisztérium szociálpolitikáért felelős helyettes államtitkára, Nyitrai Imre elmondta: az országban egyedülálló módon, egy speciális múzeumpedagógiai program kapcsán került képbe a Hermann Ottó Múzeum. A miskolci szakemberek olyan programot dolgoztak ki, amelyben hátrányos helyzetű, intézményi keretek között nevelt gyermekek számára is elérhetővé válnak ezek a múzeumpedagógiai foglalkozások.

Az államtitkár helyettes közölte: Az új gyermekvédelmi rendszer folyamatban van, 2019-ig bezárják a nagy gyermeknevelő intézeteket ahol jelenleg, mintegy 22 000 gyermeket gondoznak.

muzeum_gyerekvedelem_160914ml_7.jpg

-A kormány 2019-ig vállalta, hogy új gyermekvédelmi rendszert vezet be, aminek keretén belül, a korábbi tömegintézményeket átalakítják. Terveik szerint a gyermekeket családi környezetben, nevelőszülőknél helyezik el, kivételt képeznek ez alól, a speciális nevelést igénylő gyerekek, az ő nevelésüket továbbra is intézményi kereteken belül oldják meg - mondta Nyitrai Imre.

A miskolci városvezetés is támogatja az innovatív múzeumpedagógiai programokat. Kiss Gábor alpolgármester a szerdai rendezvényen úgy fogalmazott: A múzeumnak a gyűjtő, tudományos munkája mellett fontos szerepe van abban, hogy a múzeumban lévő értékeket a fiataloknak is meg tudják mutatni, ezért szoros kapcsolatra van szükség a miskolci oktatási intézményekkel.

muzeum_gyerekvedelem_160914ml_4.jpg

A múzeum kiállításaira egyébként is büszkék lehetünk - mondta Kiss Gábor, utalva arra, hogy az "Elit alakulat" nevű kiállítás komoly szakmai sikert ért el, hiszen az év kiállítása volt.

-Ez azonban még önmagában nem elég ahhoz, hogy felkeltsük azoknak a diákoknak a figyelmét, akik betérnek a múzeumba, nem beszélve a szociálisan hátrányos helyzetű tanulókról, ezért újszerű múzeumpedagógiai megközelítésre van szükség - hangsúlyozta az alpolgármester.

Kiemelte, ezek a foglalkozások nem csak az oktatást segítik, de egyfajta közösségépítő ereje is van, hiszen a diákok együtt tevékenykednek a programok során.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat