A digitális eladások 6,9 százalékkal nőttek világszerte és elérte a 46 százalékos részesedést a globális értékesítésben – olvasható az iparágat tömörítő nemzetközi szervezet, az IFPI (International Federation of the Phonographic Industry) legfrissebb jelentésében.
A hagyományos hanghordozók piacát gyakorlatilag most először érte utol, miközben 2014-ben az összteljesítmény 0,4 százalékkal csökkent világszerte. A zeneipar mintegy 15 milliárd dolláros forgalmat bonyolított a tavalyi évben.
Bár az iparág teljesítményének csökkenése lassult a kétezres évek közepéhez-végéhez képest, ez a második év, amikor összességében rosszabbul teljesített a szektor.
Tavaly Pharrell Williams Happy című száma tarolt a neten 13,9 millió letöltéssel, a legkedveltebb egyéni előadó pedig Taylor Swift volt a világon, aki 6 millió albumot adott el.
A szervezet becslése szerint mintegy 100 millió ember használt valamilyen streaming szolgáltatást, de csak 41 százalékuk volt, aki elő is fizetett valamilyen szolgáltatásra.
A jelentés szerint ugyanakkor még hatalmas potenciál van ebben a szegmensben. „Azt gondolom, hogy a következő néhány évben a digitális piac felülmúlja majd a hagyományos értékesítési platformokat – mondta az IFPI vezetője, Frances Moore hozzátéve, hogy ezáltal rövidesen az online ágazat lesz a vezető erő.