A NAV levélben tájékoztatja a civil kedvezményezetteket a felajánlott összeg nagyságáról, illetve a további teendőkről. 30 napon belül kell a 1437A adatlapon nyilatkozni a törvényi feltételek meglétéről, és azt a szükséges okiratok, igazolások csatolásával együtt postán, személyesen vagy elektronikusan (az ügyfélkapun keresztül) a NAV-hoz eljuttatni. A NAV az adatlap és az ahhoz csatolt dokumentumok alapján elbírálja, hogy a kedvezményezettet a felajánlott összeg megilleti-e vagy sem. Ha igen, az összeget az adatlap beérkezésétől számított 30 napon belül, de legkésőbb december 15-ig átutalja.
Ha a kedvezményezettnek köztartozása van, akkor a NAV a felajánlott összegből azt levonja. Ha a szervezet a törvényi feltételek fennállását 30 napon belül nem igazolta és a késedelmét alapos okkal nem mentette ki, az utalást a NAV kizárólag kivételes méltányosságot érdemlő esetben, a kedvezményezett erre irányuló kifejezett kérelmére teljesítheti. Kivételes méltányosságot érdemel az, ha a felajánlott összeg átutalásának fennakadása a kedvezményezett alapvető céljának elérését súlyosan veszélyezteti. A kivételes méltányosságot megalapozó körülményeket a kedvezményezettnek igazolnia kell.
Fontos változás, hogy 2015-től az 1%-os felajánlásra igényt tartó civil szervezeteknek a rendelkező évet megelőző év szeptember 30-i jogvesztő határidőig kell előzetesen, elektronikusan a NAV-nál regisztrálniuk és igazolniuk a kedvezményezetti feltételek fennállását, valamint bejelenteniük a kiutaláshoz szükséges adatokat.