Mondhatni, hogy a fröccsöntő gépek tekinthetők a nagy légzsákgyártócsarnok lelkének – ami kifejezi, milyen jelentősége van megérkezésüknek. De természetesen egy ilyen gyártórendszerben minden, a legkisebbnek tűnő részlet is egyformán fontos ahhoz, hogy megfelelő legyen a végeredmény.
– Az építkezés már abban az állapotban van, hogy tudjuk a gépeket fogadni és telepíteni. Azután be kell azokat állítani, az elektromos, sűrített levegős és egyéb gépészeti rendszert ki kell próbálni. Ezt jelenti a tesztüzem, ami működésében már egészen hasonló lesz a termeléshez – mondta el érdeklődésünkre Martin Haupt, a Takata regionális épületüzemeltetési, munka- és környezetvédelmi vezetője, lényegében a beruházás felelős irányítója.
Ahogy Martin Haupt fogalmazott: lépésről lépésre haladnak. Így például a nagy gyártócsarnokba hamarosan nemcsak a fröccsöntőgépek és a többi berendezés, de az irodablokkok dolgozói is beköltözhetnek – miközben maga az adminisztrációs épület valószínűleg az év végére készül el. Akkorra, amikor a tervek szerint már élesben megindulhat a termelés.
Az MVK új, a Takata dolgozóinak munkába járását biztosító buszjárata viszont már hétfőtől közlekedik. A 43-as jelzésű busz a Búza térről indul a Miskolc Déli Ipari Park területén elhelyezkedő Takata-gyárhoz. Indulását a műszakkezdéshez és -végzéshez igazították, de az utazóközönség ugyanúgy veheti igénybe, mint bármely más miskolci buszt.