Tállai András kifejtette: a NAV-ügyfélszolgálatok kormányablakokba költöztetésével lényegesen könnyebb lesz az adóügyintézés. Bár az elmúlt időkben folyamatosan bővült az interneten elvégezhető adóhivatali teendők köre, számos adófizető még mindig a személyes ügyintézésben bízik a leginkább. Ezért szükséges, hogy az adóhivatal szolgáltatásai könnyen, az ügyfelekhez lehető legközelebbi helyeken elérhetőek legyenek.
A korábbi ügyfélszolgálati helyeket kiváltó NAV-ablak június 30-án Pakson, majd július 3-án Komlón, Mohácson, Siklóson, Szigetváron, Csornán, Hajdúszoboszlón, Lentiben, Zalaszentgróton, Nyírbátorban és Tiszavasváriban nyílik meg. A tizenkettedik település Várpalota, ahol már január közepe óta működik a NAV ügyintézési helye a kormányablakban.
A NAV vezetője kitért arra is, hogy várhatóan év végéig további városokban is beköltözik a NAV a kormányablakokba, és több olyan helyszínen is lesz NAV-ablak, ahol eddig nem volt ügyfélszolgálata az adóhivatalnak. Így az ügyfelek ezeken a helyeken is helyben, személyesen intézhetik adóhivatali ügyeiket.
Az új ügyintézési helyeken az ügyfelek például bejelenthetik adataik változását, leadhatják különféle nyomtatványaikat, kérelmeiket, bevallásaikat, kérhetnek csekket, nyomtatványokat, rendelkezhetnek állandó meghatalmazottjukról, és a NAV segítségével kijavíthatják, önellenőrizhetik a bevallásukat. Nemcsak a folyószámla aktuális állásáról, hanem szinte minden témakörre kiterjedő tájékoztatást kérhetnek és kaphatnak a NAV szakembereitől – mondta az államtitkár.