A következő bejegyzés olvasható az Országos Mentőszolgálat Facebook oldalán: "Tegnap reggel 8 órakor érkezett a bejelentés a mentőkhöz, amiben hét sérülthöz kérnek segítséget, akik egy autóbalesetben sérültek. A mentésirányító azonnal több egységet riasztott a Hungária körúti címre. A helyszínre, a reggeli csúcsforgalom ellenére, rövid idő alatt elsőként érkező központi rohamkocsi és a palotai kiemelt mentőegység rövid tájékozódást követően rádión jelezték, nem vár senki mentőt a helyszínen, balesetnek, sérültnek nyoma sincs. Az irányítás természetesen megpróbálta visszahívni a bejelentőt, tisztázni ,nem félreértésről van-e szó?! A telefonszám azóta sem kapcsolható..."
Az Országos Mentőszolgálat elmondta, hogy a 104-re érkező hívások egyik része nem segélyhívás, hanem "valami egyéb". Például a hívó fél érdeklődik az ügyeletes gyógyszertárról, vagy kéri, hogy kapcsolják a kórházat, vagy olyan eset is akad, hogy csak belenevet a telefonba és lerakja – tette hozzá a hirado.hu érdeklődésére.
A mentőszolgálat budapesti központjába naponta mintegy 2000 hívás érkezik, miközben a valódi esetek száma hét-nyolcszázra tehető.
Emellett az sem ritka, hogy a kivonuló mentők végül nem találnak beteget a helyszínen. Ennek két oka lehet. Az egyik, hogy a bejelentő nem várja meg a mentőket a „beteg” mellett, akiről kiderül, hogy csak túl sokat ivott, lepihent, majd jobban lett és hazament.
Évente több százszor történik meg, hogy a hívó kifejezetten rossz szándékúan telefonál, például azért hívja ki ok nélkül a mentőket, mert gyönyörködni akar a kék lámpás autókban, vagy például a szomszédját akarja felébreszteni.
Az Országos Mentőszolgálat hangsúlyozta, hogy az indokolatlan riasztások átlagosan mintegy harminc-ötvenezer forintos fölösleges költséget okoznak kivonulásonként. Az anyagi kár azonban csak egy tényező, akár emberéletek is veszélybe kerülhetnek a rosszindulatú bejelentések miatt, hiszen a szirénázva közlekedés nem veszélytelen, illetve amíg a kocsi az indokolatlan riasztás miatt foglalt, máshol szükség lehet rá.