Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete jóvoltából valósul meg a verseny immár tíz éve. Veres Pál, a gimnázium igazgatója elmondta, nagy öröm számukra, hogy egy legendás tanár emlékét egy ilyen verseny őrzi.
– A diákok körében is egyre népszerűbb ez a verseny, különösen mivel életszerű: csapatok oldanak meg gyakorlati jellegű problémákat. Olyanokat, melyekkel később, akár programozóként is találkozhatnak majd – emelte ki Veres Pál.
Az igazgató hozzátette, korunkban felértékelődött az informatikusok szerepe, az országban is szükség lenne még több programozóra. – Úgy véljük, hogy ez a verseny is hozzásegít ahhoz, hogy a gyerekek körében népszerűbbé váljon az informatika és azon belül is a programozás – tette hozzá Veres Pál.
Szécsiné Festő-Hegedűs Margit, a versenybizottság vezetője úgy fogalmazott, a csapatverseny jellege miatt nagyon fontos ez a verseny. – Idén megjelentettünk egy évkönyvet, melyben a régi versenyzőket kérdeztük meg, milyen érzésekkel gondolnak vissza a megmérettetésre. Nagyon sokan azt mondták, hogy jól érezték magukat, hiszen szívesen dolgoztak együtt csapattársaikkal, ami ugyan nehéz volt, mégis nélkülözhetetlen, mert a jövőben sem lesz megkerülhető, hogy csapatban dolgozzanak – hangsúlyozta Szécsiné Festő-Hegedűs Margit, aki hozzátette, az informatikaórák számát szerinte növelni kellene az iskolákban.
Az országos selejtezők után a döntőben 10, egyenként 3 fős csapat 2 kategóriában mérte össze tudását.
A versenyfeladatról:
Egy komplex feladatot kell megoldani a versenyző csapat által választott feladatmegosztással. Az elkészített programhoz rövid, összefoglaló fejlesztői dokumentációt kell készíteni a verseny kezdetén megadott sablon alapján. Az elkészült munkákat a csapatok a döntő második részében 10-15 percben bemutatják. A programok bemutatását a döntő előtt ismertetett szempontok szerint értékelik.