A hegesztőrobotok összekapcsolása csak az egyik, amit a Suzuki esztergomi gyárában fejlesztettek. A cég szerint egyértelmű, hogy innováció nélkül nincs autógyártás. Az Automotive Hungary egyik üzenete is ez. Saját fejlesztéseiket neves cégek képviselői osztották meg az érdeklődőkkel.
Egyre fontosabb a széndioxid-kibocsátás kontrollálása, illetve csökkentése. A 25 éves Bay Zoltán Kutatóintézet is erre törekszik, melynek egyik központja Miskolcon van. A cég kutatás-fejlesztésben segít többek közt a járműipari vállalatoknak. Grasseli Norbert ügyvezető igazgató ismertette: egyre nagyobb az érdeklődés az ún. ELC elemzések iránt. Ez azt takarja, amikor egy-egy terméknek a széndioxid-kibocsátását vizsgálják a teljes termékcikluson keresztül. Így egy teljes folyamatra tudnak javaslatokat tenni, hogy hogyan csökkenthetők a normák a kibocsátási kvótának megfelelően.
A Bosch cégcsoport az autonóm járműtrendet követi. Szászi István, Robert Bosch Kft. Autóipari Elektronika Divíziójának alelnöke elmondta, a cégcsoporton belül minden órában beadnak egy szabadalmat. Bár Budapesten történik a fejlesztés, a Bosch a vidéki gyárakra támaszkodik. Jelentős autóipari cégeknek szállítják a Miskolcon gyártott alkatrészeket is.
A Bosch nemcsak globálisan, Magyarországon is a teljes értékteremtési láncban, minden egyes fázisában és szegmensében ott van. Tehát az ötlettől a termékfejlesztésen át, egészen a gyártásig. A Bosch új generációs termékei, például a fékrásegítő motor, illetve a menetstabilizátor, a hibrid és elektromos meghajtású járművek nélkülözhetetlen alkatrészei.