A MÁV Zrt. tájékoztatása szerint, Az eddig beérkezett tapasztalatok és az utasoktól érkezett észrevételek azt mutatják, hogy a széles körű egyeztetések, szakmai előkészítések eredményesek voltak. Nagyobb fennakadás, késés nem volt, a pótlóbuszokon nem alakult ki tartós zsúfoltság. Az utasok megszokták a változást, türelemmel viselik az átszállás miatti esetleges kényelmetlenséget. A jegyváltások száma nem csökkent, ami azt bizonyítja, hogy az utasok a vonatpótlós közlekedés ellenére is a vasutat választják.
Az InterCity-k helyett a Keleti pályaudvar és Hatvan között pótlóbuszok járnak, a többi vonat helyett – eltérő szakaszokon – ugyancsak buszokkal kell utazni. Az IC-pótlók jellemzően tartják a menetrendet; olykor előfordult, hogy a reggeli vagy délutáni csúcsidőben az M3-as be-, illetve kivezető szakaszán feltorlódott kocsisor miatt 10-15 perccel hosszabb menetidővel jártak az IC-t pótló buszok.
Nagyobb fennakadás, késés nem volt (ez alól február 5. volt kivétel, amikor Rákos állomásnál vezetékszakadás nehezítette az elővárosi vonatközlekedést Pécelig). Az eltelt egy hét alatt a pótlóbuszok többnyire nem voltak zsúfoltak. Az Isaszeg környéki nagyobb utasforgalom miatt előfordult, hogy Isaszegnél nem mindenki fért fel, ezért az arra közlekedő buszok számát a csúcsidőben növelték. Az útbaigazításhoz, tájékozódáshoz komoly segítséget jelentett január 30-tól február 5-ig az állomásokon és környékükön tevékenykedő 38 hosztesz, 93 diákmunkás, illetve az 50 ezer szórólap.
Az S80-as személyvonatok csak a Keleti pályaudvar és Pécel; illetve Aszód és Hatvan között közlekednek. A kimaradó szakaszokon pótlóbuszok viszik az utasokat. Bejáratódott az útvonal az elővárosi utasok esetében is, főként a naponta ingázóknál. A Pécel–Hatvan szakaszon közlekedő gyors pótlóbuszokat főként a Hatvanból Egerbe és Sátoraljaújhelyre gyors- és sebesvonatokkal utazók veszik igénybe, ez a pótlóbusz közvetlenül csatlakozik a Hatvanból induló gyors- és sebesvonatokhoz.
A Keleti pályaudvar és Pécel közötti, illetve az Aszód–Hatvan viszonylatban közlekedő vonatok a vágányzári menetrend szerint, a reggeli csúcsidőszakban néhány perccel hosszabb menetidővel tették meg az utat a pótlóbuszos átszállások miatt. A hatvani csomópont most átszállási helyként működik, ezért a hatvani állomáson a MÁV-START erősítette az utastájékoztatást.
Ezen a vonalon, a különféle viszonylatokban naponta 8-10 ezren utaznak, a vágányzárral kapcsolatban az ügyfélszolgálathoz 37 megkeresés érkezett – ezek alapján további finomhangolásokat végeztek a vasúti és pótlóbuszos közlekedésen, valamint az utastájékoztatás esetében.
Az előző hétfőhöz képest február 4-én 14 százalékkal kevesebb helyjegyet váltottak, 3-án vasárnap viszont 20 százalékkal többen utaztak az IC-ken, mint az egy héttel korábbi vasárnap. A legutóbbi hétvégén az utazások száma elérte a korábbi hétvégi forgalom mértékét. A jegyváltásoknál nincs visszaesés, ami azt bizonyítja, hogy a pótlóbuszos közlekedés ellenére is a vasutat választják az utasok a Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely, illetve Eger viszonylatban, valamint a budapesti elővárosi vonalszakaszon.