Az Öt Csillag Mozgalom (M5S) kormánypárt vezetője arról is beszélt az olasz rádiónak, hogy a Morandi hidat üzemeltető cégnek nem az osztalékok miatt kellett volna aggódnia, hanem inkább a biztonságra kellett volna többet fordítania.
„Az nem lehet, hogy valaki azért fizessen autópályadíjat, hogy aztán meghaljon. Azok, akiknek a karbantartás volt a feladata, nem végezték a dolgukat megfelelően. Azt a hidat le kellett volna zárni, mielőtt ez a tragédia megtörtént volna” – mondta Di Maio. Hozzátette: sokakat felháborít az a hatalmas profit, amelyre ezek a vállalatok – monopóliumokként – szert tesznek.
Rengeteg pénzt kellett volna a biztonságra költeni, amelyet inkább osztalékként fizettek ki – közölte Di Maio. Az olasz kormány szerdán az A10-es autópálya üzemeltetőjét, az Atlantia infrastruktúra-fejlesztő csoport tagjaként működő Autostrade (ASPI) vállalatot tette felelőssé a híd leomlásáért, és a fenntartó cég vezetőinek lemondását követelte, továbbá kezdeményezte, hogy a közútkezelőt fosszák meg koncessziós jogától.
A mentőcsapatok harmadik napja kutatnak túlélők után a leomlott híd romjai alatt. A rendőrség nem közölte, hogy még hány embert tartanak nyilván eltűntként. A baleset halálos áldozatainak száma szerdán negyvenkettőre nőtt.
Giuseppe Conte olasz kormányfő rendkívüli állapotot hirdetett Genova város térségére, miután a baleset lényegében elvágta az egyik legforgalmasabb olasz kikötőváros legfőbb szárazföldi útvonalát Franciaország felé.