Úgy tűnik, végre célegyenesbe fordul az orosz elnök új autójának és kíséretét alkotó járműveinek projektje. Az egész orosz nemzetet foglalkoztató ügy már 2012 óta folyamatban van – írja a HVG.
Először a Marussia Motorshoz került a fejlesztés, amely akkoriban még a Forma–1-ben is érdekelt volt, csináltak ugyan terveket, de a cég időközben csődöt jelentett.
Itt került vissza állami kézbe a projekt, és a külön erre a feladatra összeállt szervezetet kitömték pénzzel, mintegy 12,9 milliárd rubellel, amelyből egy teljes flottát kell létrehozni „Kíséret” néven. Elnöki limuzinból, SUV-okból és kisbuszból kell majd összeállnia a csapatnak.
Összesen 5000 darabot gyártanak le belőlük, amelyeket meg is lehet venni, de nyilván a limuzinból csak pár darab készül majd. Az állami bizottságnak pedig sikerült a Porsche mérnökeit megnyerni a feladatra. A kíséret kisebb autóinak motorja tehát a Porschéval közös fejlesztetés, viszont a korábban felvetett, 4.6 literes egyedi V8-asok helyett inkább az egyébként is használt 4,4 literes motorjait használják majd.
A zászlóshajó viszont már egy V12-es motorú gigász lesz, 6.6 literes erőforrással és 860 lóerő körüli teljesítménnyel. Ezt a motort már be is mutatták a Moszkvai Autó Show-n tavaly. A 12 hengeres V-blokk direktbefecskendezéses üzemanyag-ellátású, és négy darab turbó látja el kellő mennyiségű levegővel. A maximális nyomatéka 1470 Nm, de az államfői limó esetében, ahol elsődleges az üzembiztonság, visszavették 1000 Nm-re a nyomatékát.