Életéről szólva Gasztonyi Kálmán elmondta, édesapja szigorú elvárásai miatt elvégezte a mérnöki iskolát, de mindig is festő vagy szobrász szeretett volna lenni. – Több mint két évtizede ez a hivatásom, a soha nem szunnyadó szerelmem. Nagyon hálásan gondolok Nagy János festőművészre, gimnáziumi rajztanáromra, első mesteremre, és Wessely Tiborra, akitől mindent megtanulhattam az olajfestészetről – hangoztatta.
Azt is megtudhattuk, Kamarás Máté alkotásai úgy készülnek, hogy fejhallgató van a fején, zenét hallgat, s addig soha nem hagyja abba egy-egy kép festését, míg ő maga nem érzi késznek. – A fejhallgatóban pedig közben egyetlen dal megy folyamatosan, egészen végig. Ebben a szinte "meditatív' állapotban festek. Itt is szeretném megköszönni Máger Ágnes biztatását, aki az elejétől fogva hitt bennem, a képzőművészeti tehetségemben. A festészet nekem olyan, mint egy csepp víz a sivatagban. Pihentet, iyenkor nem kell énekelnem, szerepelnem – nyilatkozta a világhírű musicalszínész.
Máger Ágnes kiemelte, a kiállításon két különböző beállítottságú művész alkotásait láthatjuk. – Gasztonyi Kálmán racionalizál, bármit meg tud festeni, Kamarás Máté pedig spontánul alkot, valóságos megtisztulásban, a festés minden mást kisöpör a fejéből. Egy-egy kész kép teljesen új világokat képes létrehozni – fogalmazott a festőművész.
Rostás László építész szerint bizonyos szempontból ugyanazt az utat látjuk a két művész két esetében, mindkét alkotói pálya sok mindent rejt még magában. – Kálmánnál azt látom, hogy biztonságot nyújt neki a művészeti tevékenység. Máté pedig valamennyi festményét ugyanazon a szinten képes megalkotni – mondta el.
A kiállításon Csomós Gyula cérnaképkészítő munkáit is megcsodálhatják az érdeklődők. A tárlat március 9-ig látható, a Széchenyi u. 21. szám alatt.