2024. augusztus 07. Ibolya
A MIHŐ felkészült, szeptember 15-től bármikor elindítható a fűtés
minap.hu
|
2017. szeptember 18. 12:12
|
frissítve: 2017. szeptember 22. 17:06
A hőszolgáltató társaságok életében szeptember közepe azt jelenti, hogy készen kell állnia a rendszernek a távfűtésre. Ez még nem azt jelenti, hogy indul is a fűtés, csupán azt, hogy szeptember 15-étől bármikor elindítható.

A tulajdonunkban lévő berendezéseken elvégeztük a szükséges karbantartási feladatokat, rendszerünk szeptember elején már készen állt a fűtés indítására. Annál is inkább mivel a fűtési idény a jogszabályok szerint szeptember 15-ével kezdődik – mondta el Nyíri László, a MIHŐ ügyvezető igazgatója. Ez a dátum még nem jelenti automatikusan a fűtés megkezdését, de a távhőszolgáltató társaságok rendszerének ekkorra készen kell állnia a fűtés esetleges elindítására.

nyiri_laszlo.jpg

– A legtöbben azt gondolják, nyáron a távhőszolgáltató „lazíthat” egy kicsit

– A nyári időszakban is nagyon sok feladatunk van. Ez nálunk a karbantartási időszak, ilyenkor végezzük a hőtermelő kazánok átvizsgálását, ha kell, javítását. Újrahitelesítjük a lejárt hőmennyiségmérőket, hatósági vizsgálatokat végzünk. Mivel a távhőrendszerünk, vezetékeink jó része már 45 éves elmúlt, idén is szükség volt - hibamegelőző jelleggel - több távhővezeték-szakasz cseréjére. Emellett elvégeztük a hőközponti felújításokat, a hőcserélők vízkőmentesítését és egyéb berendezések karbantartását is. A zavartalan fűtési idény érdekében azonban nem csak nekünk, a szolgáltatónak, hanem a lakóközösségeknek is készülniük kell.

- Mivel? Mit tudnak tenni a lakók, a lakóközösségek azért, hogy zökkenőmentesen induljon a fűtés?

- Nagyon fontos például, hogy a fogyasztók állítsák maximális nyitási helyzetbe állítsák a termosztatikus radiátorszelepeket. Ezzel elősegíthetik, hogy a rendszerben lévő levegő eltávozzon. A fűtés beindulását követően, a szelepeket már a kívánt hőmérsékletnek megfelelő állásba kell fordítani. A fűtési idény beindulása előtt a lakóközösségek részére - igény szerint - próbafűtést is biztosítunk, minden év szeptember 15-től. Mi javasoljuk ezt, hiszen lehetőséget nyújt arra, hogy a lakóközösség időben, még a fűtési idény indulása előtt észlelje a rendszer működési hiányosságait, s még a fűtés idény előtt ki lehessen javítani a hibákat. A próbafűtés költsége a távhőszámlában csak a ténylegesen felhasznált hőmennyiség díjaként jelenik meg, ami lakásnagyságtól függően 200-300 forint egy napra.

- Mikor indítják el a távfűtést?

- Az Országos Meteorológia Szolgálat időjárási előrejelzéseire figyelembe véve, és lakóközösségekkel kötött megállapodásnak megfelelően indítjuk el a fűtést, szakaszosan, vagy folyamatosan. Az elmúlt évek fejlesztéseinek köszönhetően, a hőközpontjainkban lévő automatika a külső hőmérsékletnek megfelelően szabályozza, milyen mértékű hőmennyiséget kell betáplálni a rendszerbe ahhoz, hogy a lakások melegek legyenek. Fűtésindítást követően, ha melegszik a külső hőmérséklet, az automatika lezárja a fűtést. Ha elkezd hűlni a levegő, az automatika érzékeli ezt, és elkezdi felfűteni a fűtőtesteket. Ha már tényleg hideg van, folyamatosan, egyenletesen adjuk be a hőt a lakásokba, ha melegebb az idő, akkor szakaszosan. Ez azt is jelenti, hogy a MIHŐ Kft. igyekszik megfelelő komfortérzetet biztosítani a lakásokban, ugyanakkor csökkenteni a fogyasztók költségeit.

- Hiába figyelünk oda, készülünk fel alaposan, adódhatnak meghibásodások fűtés közben. Ilyenkor hova forduljunk?

- A lakóépületen belüli fűtési rendszer a lakóközösség tulajdonában van. Ezért az épületen belüli fűtési berendezések üzemeltetése, karbantartása vagy korszerűsítése a felhasználó illetve a lakóközösség feladata. Ennek ellenére fűtésindításkor a lakossági felhasználók probléma esetén általában a MIHŐ Kft. műszaki ügyeletére telefonálnak. Munkatársaink szívesen állnak rendelkezésre szakmai tanácsadással, azonban a lakóközösség tulajdonában lévő, épületen belüli fűtési rendszer karbantartását a közösség képviselője által megbízott karbantartó vagy szerződtetett szakcég végzi. Ezen cégek elérhetőségéről a lakóközösség képviselőjénél tájékozódjanak és őt keressék, ha a fűtési rendszer problémája lakóépületen belül van. Amennyiben a mi oldalunkon keletkezik hiba, például vezetéklyukadás, a hibát igyekszünk a lehető legrövidebb időn belül elhárítani, ha kell, egész éjszaka dolgozunk. Az utóbbi és a következő évek fejlesztései is azt a célt szolgálják, hogy az esetleges meghibásodások javítása a lehető legrövidebb ideig tartson, és a lehető legkevesebb számú fogyasztónál okozzon szolgáltatási szünetet.

Éppen a napokban fogják megkezdeni munkatársaim egy avasi gerincvezeték cseréjét. Augusztus 22-én az Avas városrészben történt üzemzavar során a munkatársaink észleleték, hogy az Avas domboldalán végigfutó gerincvezeték mintegy 50 méteres szakaszán, a kívülről beszivárgó talajvizek miatt korrodálni kezdett a vezeték. A vezetékszakasz hibájának feltárását, majd cseréjét a kollégák azonnal megkezdték, és bátran állíthatom, hogy bravúros munkavégzéssel és a nagy szakmai tapasztalatnak köszönhetően tudtuk úgy megoldani a hiba javítását, hogy már aznap, azaz 22-én éjféltől ismét helyreállt a melegvíz-szolgáltatás. Az üzemzavar elhárítása során láthatóvá vált, hogy a gerincvezetéken több ponton is nagymértékű a korrodálás, ezért úgy döntöttünk, hogy a teljes, érintett vezetékszakaszt még a fűtés beindulása előtt kicseréljük, annak érdekében, hogy a fűtési idényben az üzemzavarok számát a minimálisra csökkentsük.

- Hideg télre készül?

- Egy hőszolgáltató mindig hideg télre készül, és akkor nem érheti meglepetés. De a hidegnek kint van a helye, nekünk pedig az a feladatunk, hogy bent, a lakásban meleg legyen.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat