2024. április 25. Márk
Miskolci lett az első vidéki kiemelt referenciaiskola a Sakkpalota Programban
Miskolc TV / minap.hu
|
2018. október 17. 15:33
|
frissítve: 2018. október 19. 11:34
Újabb együttműködési megállapodást írt alá a Polgár Judit Tehetséggondozó Sakkalapítvány és a Diósgyőri Nagy Lajos Király Általános Iskola szerdán. A miskolci intézmény egy szinttel magasabbra lépett a programban, ami a kötelezettségek mellett komoly büszkeséget is jelent.

sakkpalota_20181017_vcs_02.jpg

Fotó: Végh Csaba

Udvarhelyi Attila, a Polgári Judit Sakk Alapítvány elnöke úgy nyilatkozott, a miskolci iskola megfelelően helytállt az elmúlt négy évben, hiszen 2014-ben kapta meg a referenciaintézmény címet. – A Diósgyőri Nagy Lajos Király Általános Iskola nemcsak helytállt, de valóban az egyik legkiemelkedőbb intézménye a Sakkpalota Programnak. A referenciaiskolák hálózatát a Sakkpalota Programmal együtt alakította ki az alapítvány. Így az iskolák egy magasabb szintre kerülnek, tehát eredményesebben tudják közvetíteni a gyerekek felé a minőséget. Ezt szolgálják a különböző címek. Az országban most húsz referenciaiskola van, közöttük pedig csak kettő kiemelt referenciaiskola. Több mint ezer pedagógus végezte el az ehhez tartozó továbbképzést – mondta az elnök.

sakkpalota_20181017_vcs_07.jpg

A kiemelt referenciaiskola cím jelen pillanatban a legmagasabb szint, számos kritériummal. László István, a Miskolci Tankerületi Központ igazgatója kiemelte, nagyon büszkék erre az intézményre, hogy egy rangos programban ilyen kiemelkedő címet kapott. – Hívószó a szülők részére, hogy ebben az iskolában az általános tanítási metódusokon túlmenően ilyen pluszt kaphatnak a diákok. Ezt később, a középiskolában és a felsőoktatásban is fel tudják majd használni - tette hozzá.

sakkpalota_20181017_vcs_09.jpg

Az ünnepségen az elnök egy jelképes táblát adott át az iskola igazgatójának, aki elmondta, minden tanulója részese ennek a nagyszerű programnak. – Ez megkönnyíti számukra a tanulást, mind a matematikában, mind az idegennyelvben, de bármelyik tantárgyat mondhatnám. Az szinte már csak a hozadéka a módszernek, hogy jól sakkozunk, legfontosabb a problémamegoldó képesség fejlesztése. Ez a cím arra kötelez minket, hogy átadjuk a tudásunkat a környező intézményeknek, rendszeresen tartunk bemutató órákat és nyílt napokat. Vendégeink különböző városok intézményeiből jönnek, és nagyon szívesen fogadjuk őket – mondta Vucskó Zsuzsanna.

sakkpalota_20181017_vcs_12.jpg

Katona Gizella tanító arról szólt, hogy a Sakkpalota Program úgy illeszkedik bele a tematikába, hogy elsőtől negyedikig minden évfolyamon egy osztályban tantárgyként tanulják a gyerekek, a másik osztályban úgynevezett tantárgyi integrációként, azaz a módszer továbbfejlesztésére hasznosítják. – Ezt úgy kell elképzelni, hogy nem konkrétan sakkozni tanítjuk a gyerekeket, hanem a sakk szabályrendszerén keresztül tanítjuk meg őket a logikai, kreatív, problémamegoldó gondolkodásra. Tehát a sakkot mi oktatási eszközként használjuk.

sakkpalota_20181017_vcs_17.jpg

A tanítónő úgy nyilatkozott, a visszajelzések a gyerekek részéről is nagyon pozitívak, és a szülők is elégedettek. Leendő elsős gyerekekhez is kijárnak heti egy alkalommal sakkfoglalkozást tartani.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat