2021. május 09. Gergely
Nemzeti Díjat nyert a Miskolci Egyetem minőségfejlesztési oktatási programja
minap.hu
|
2018. november 12. 14:13
|
frissítve: 2018. november 15. 13:35
Nemzeti Díjat nyert a Miskolci Egyetem a „Teljes hallgatói életciklust lefedő tanulástámogatási rendszer a régió szolgálatában” elnevezésű pályázatával. Jakab Nóra rektorhelyettes november 5-én, a Gellért Hotelben megtartott díjkiosztó ünnepségen vehette át az elismerést.

Az EOQ Magyar Nemzeti Bizottság, a European Organization for Quality elnevezésű szervezet nemzeti képviselője "Minőség-Innováció 2018” címmel hirdetett pályázatot, melyen 17 ország vett részt. A finn elnök által 2007-ben elindított, évente meghirdetett nemzetközi pályázat az innovációs teljesítmények értékelésére nyújt lehetőséget. 

A Nemzeti Zsűri döntése alapján az oktatási szférában működő szervezetek kategóriában egyedül a Miskolci Egyetem lett Nemzeti Díj-nyertes a „Teljes hallgatói életciklust lefedő tanulástámogatási rendszer a régió szolgálatában” elnevezésű pályázattal. Ez lehetővé teszi, hogy a nemzetközi megmérettetésen is induljon.

egyetem_dij_181112_ja_12.jpg

Fotók: Juhász Ákos

Az elismerés és a pályázat részleteit hétfőn sajtótájékoztatón ismertette Jakab Nóra, és Torma András rektor. Mint elhangzott, az új, tanulást segítő oktatási modell középpontjában a hallgató áll. Az egyetem folyamatosan méri a hallgatói elégedettséget, a hallgatók motivációját és kompetenciáját, valamint a lemorzsolódást. A tanulmányi előmenetelt nyomon követő tanulástámogató rendszer lehetővé teszi a hátrányos helyzetű diákok felzárkóztatását, illetve a tehetséggondozást, a szakmai fejlődést is. Cél az, hogy minél kevesebben hagyják el az egyetemet, de emellett az is fontos, hogy a hallgatók motiváltak és elkötelezettek legyenek leendő szakmájuk iránt. Az új modell áttérést jelent  a korábbi tanítás alapú oktatási módszerről a probléma és a tanulási eredmény alapú oktatási módszerre.

A felzárkózás elősegítése érdekében szabadon választható tantárgyakat indítanak, amelyekkel segítik a felkészülést a kritikus tantárgyakra, illetve akár oktatóváltásra és oktatási módszertan változtatásra is lehetőséget biztosítanak. A hátrányos helyzetű hallgatók a Görögkatolikus Roma Szakkollégium segítségével részt vehetnek szakkollégiumi programban, amelynek szerves része a hátrányos helyzetű hallgatók mentorálása és korrepetálása.

egyetem_dij_181112_ja_8.jpg

A rendszeres kompetenciamérés azonban nem csak a lemorzsolódás csökkentését és a felzárkóztatást, hanem a hallgatók tehetséggondozását és szakmai fejlődésének elősegítését is szolgálja. A tehetséggondozás terén fontos a Tudományos Diákköri tevékenység, az öntevékeny csoportok támogatása, a hallgatók intézeti kutatásokba való bevonása. Az elmúlt években ilyen sikeres kiemelt hallgatói projekt volt a többi között a Formula Racing versenyautó építése, a környezetkímélő pneumobil jármű készítése, vagy a kínai szuperszámítógépes verseny, amin Európából egyedüliként a Miskolci Egyetem hallgatói csapata vett részt.

Az új oktatási modell fontos eleme a duális partnerekkel való szoros együttműködés. A gazdasági, társadalmi élet szereplőivel való párbeszéd olyan képzési programok kialakítását teszi lehetővé, amelyben a külső partnerek meghatározzák az intézmény által fejlesztendő speciális munkaerő-piaci kompetenciákat, közös intézményi és vállalati tanterveket és tananyagfejlesztéseket.

egyetem_dij_181112_ja_4.jpg

A Miskolci Egyetem az Észak-magyarországi régió szellemi tudásközpontjaként csak akkor tud a versenyképesség növeléséhez hozzájárulni, ha magasabb színvonalú szolgáltatást nyújt a hallgatóknak. Ez az új tanulást segítő oktatási modell segít abban, hogy a korábbi tanítás alapú oktatási módszerről áttérjenek a probléma és a tanulási eredmény alapú oktatási módszerre - hangsúlyozta Torma András.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat