Ónodi Lívia elmondta, három ember szenvedett gerinc-, koponya- és mellkassérüléseket, egy sérült még sokkos állapotban van, ezért nem szállítható. Őt valószínűleg mentőhelikopter viszi magasabb ellátást nyújtó egészségügyi intézménybe.
Az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság tájékoztatása szerint az ütközés után a vasúti szerelvény nyolcvan-száz méternyire állt meg. A vonat a csuklós busz hátuljának ütközött. A tatabányai hivatásos tűzoltók nagy erőkkel érkeztek a helyszínre, és feszítővágóval megkezdték sérültek kiszabadítását.
A Mávinform az MTI-t úgy tájékoztatta, hogy a Vértes Volán járata a jól működő fénysorompó tilos jelzése ellenére hajtott a vonat elé. Both Ferenc sajtóügyeletes közleménye szerint a vonaton nem sérült meg senki.
A mentés és a helyszínelés idejére áll a forgalom a Tatabánya-Környe vasútvonalon, a baleset következtében egy felsővezeték tartó oszlop is kidőlt.
Közölték azt is, hogy a Máv-Start Zrt. vonatpótló buszokat rendelt a balesetet szenvedett vonat utasainak elszállítására, és Tatabánya és Környe között is vonatpótló autóbuszok viszik az utazókat.
Az utasoknak 20-30 perces késésre kell számítaniuk a délutáni órákig.
Vértes Volán: a buszsofőr nincs kihallgatható állapotban
Nem sérült meg az autóbusz sofőrje, de az 56 éves férfi nincs kihallgatható állapotban – közölte Pruzsina Alice, a Vértes Volán szóvivője nemrégiben az MTI-vel.
A szóvivő tájékoztatása szerint a sofőr 15 éve dolgozik a cégnél, négyszázezer kilométert vezetett balesetmentesen, de jelenleg nincs kihallgatható állapotban, „folyamatosan a sérültek állapota felől érdeklődik”, így egyelőre nem tud magyarázatot adni a balesetről.
Pruzsina Alice elmondta, a buszon húszan utaztak, a négy legsúlyosabb sérült a busz hátsó részében.
A szóvivő tájékoztatása szerint egy 20 éves Ikarus busz szenvedett a balesetet, a járművet az idén akarták leselejtezni.