Kistokaj és Sajópetri között dolgozik az aszfaltmaró. Már csak a meleg aszfalt terítése hiányzik ezen a szakaszon, és megújul a burkolat. Az autósok azt mondják, hogy itt a teherfogalom miatt már annyira rossz volt az út minősége, hogy nem szívesen jártak erre.
– Hát nagyon gyenge, lehet, hogy hiába javítják ki – mondta Verbovszki Imre. – Egy ideig jobb lesz, de ez a foltozás sokszor nem vezet célra. Ha kis gödröket vágnak ki, akkor a nagy autók kiverik hamar a javítást.
A Magyar Közút hat mérnökséggel dolgozik Borsodban. A kátyúzási munkák idén március közepén kezdődtek. A javítások fontossági sorrendjét az utak kategóriája, balesetveszélyes állapota és a forgalom nagysága határozza meg.
– A nyékládházi mérnökségünk jelenleg a 3. számú úton kátyúzik – nyilatkozta Mikesz Csaba, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. B.-A.-Z. Megyei Igazgatóságának megyei igazgatója –, az edelényi mérnökségünk a 27 számú főúton, és a 3603-ason, Sajópetri és Kistokaj között.
A nagy terhet kapó burkolat már újra elkezdett bomlani. Ez a megrepedezett Vargahegyi szakasz is az országos közúthálózat része. Az aszfalton jól látszik a korábbi kátyúzás nyoma. A szakemberek szerint itt naponta több száz teherautó, busz halad át, azok járják ki a sokszor balesetveszélyes nyomvályút.
– A város átkelési szakaszain, a 3-as illetve a 26-os úton tervezünk még kátyúzási munkákat – mondta el Drotár Judit a Magyar Közút Nonprofit Zrt. B.-A.-Z. Megyei Igazgatóság Miskolci Üzemmérnökségének vezetője –, illetve a nagyfelületi javítás és a finisheres kátyúzás van még hátra. Vagy másképp úgy mondhatnám, hogy a Vargahegy szerpentines szakaszát javítjuk még. Csaknem 110 millió forintot tudunk költeni kátyúzási munkálatokra ebben az időszakban.
Az üzemmérnökség vezetője hozzátette, hogy a 26-os és a 3-as főút Búza téri csomópontjának felújítását várhatóan augusztus végén befejezik, és szeptemberben folytatódhat a Vargahegyi szerpentin és a kisebb forgalmú mellékúthálózat javítása a megyében.