Már az átadást megelőzően használatba vették a biciklisek a Martin-kertvárost Szirmával összekötő kerékpárutat, szinte percenként tűnt fel a több mint 1 kilométeres szakaszon egy-egy Miskolcra vagy éppen az ellenkező irányba, Szirmára közlekedő kétkerekű. Általános vélemény volt, hogy a kerékpárút megépülése nagymértékben megkönnyíti és biztonságosabbá is teszi a közlekedést az érintett szakaszon. Ráadásul biciklisek és gyalogosok kényelmesen elférnek egymás mellett, mivel közel 3 méter széles a kerékpárút.
Az ünnepélyes átadás alkalmával Kriza Ákos ismertette: mintegy 12 kilométer kerékpárutat adtak át korábban, ami a Tiszai pályaudvartól Diósgyőr irányába teljességgel átszeli a várost. A polgármester felhívta a figyelmet, hogy Miskolc kerékpárút-hálózata csak akkor lehet teljes, ha minden irányban rendelkezik „kapcsolatokkal”, tehát a kelet-nyugati és az észak-déli irányú úthálózatot is kialakítják.
– Rendkívül fontos a Martin-kertváros és Szirma közötti szakasz átadása, hiszen néhány kilométerre épül egy másik kerékpárút-hálózat is, ami Kistokajtól Nyékládháza, Mályi irányába megy tovább. Ennek a két hálózatnak mihamarabb össze kell kapcsolódnia. A mostani szakaszátadás jelentős lépés affelé, hogy ez megtörténjen – hangsúlyozta Miskolc polgármestere.
Pfliegler Péter alpolgármester hozzáfűzte: örömteli látni, hogy máris sok biciklis használja az új kerékpárutat. Kiemelte, a biztonságos közlekedést szolgálja, hogy ilyen szélesre tervezték, így a gyalogosok és a kerékpárosok számára egyaránt jobb választás, mintha a nagy forgalmú autóúton közlekednének.
Takács Gábor önkormányzati képviselő elmondta, már 2004-ben felmerült ennek a kerékpárútnak az ötlete, akkor azonban nem tudták megvalósítani a beruházást. Most viszont alig egy hónap alatt, közel 50 millió forintból elkészült a gyalogos- és kerékpárút. Takács Gábor hozzátette: természetesen folytatódik a kerékpárutak építése Martin-kertváros és Szirma belterületén.
– Körülbelül 100-150 milliós beruházásról beszélünk, ami a jövőben meg fog valósulni. Mintegy 2,5 kilométer szakasz hiányzik még ahhoz, hogy teljes mértékben összekössük Szirmát Kistokajjal, illetve a belvárost Martin-kertvárossal. Ennek a beruházásnak az összege 150 millió forintra tehető – mondta.