2024. november 08. Zsombor
Nagyoperettel folytatja a színház a premiersort
Cs. M.
|
2014. október 15. 22:07
|
frissítve: 2014. október 20. 17:11
Az operafesztivál közönsége már láthatta A víg özvegy legújabb miskolci előadását – hiszen míves zenéje közel van operához. Az igazi, bár nem teljesen klasszikus operettprodukcióban a színház két kiváló primadonnája is színpadra lép, igaz nem egyszerre.

Lehár Ferencnek A víg özvegy című nagyoperettje a műfaj azon képviselői közé tartozik, amit biztosan játszanak minden nap a világ valamely pontján. Júniusban már Miskolc is ilyen pont volt, hiszen előbemutatóként, illetve az operafesztiválon néhány előadást láthatott a közönség – a valódi premier azonban most lesz, október 17-én, pénteken este 7 órától a Nagyszínházban.

Rusznyák Gábor rendezőnek ez az első találkozása az operettel, de nem a zenés színházzal. Glavári Hannát a „víg özvegyet” kettős szereposztásban Eperjesi Erika és Seres Ildikó, a színház kiváló, ám különböző karakterű primadonnája énekli.

– A műfaj mindig is vonzott engem, az viszont taszított, ha csak a látszatelegancia volt meg az előadásban. Az elegancia az operett sajátja, a színpadra ennél több kell. Különösen ennél a darabnál, amiben a történet nem csak arra kell, hogy slágertől slágerig át tudjunk valahogy evickélni, itt többről van szó – mondta Rusznyák Gábor a szerdán tartott beharangozó sajtótájékoztatón. A primadonnák különbözősége kapcsán pedig azt vetette fel: ha valaki találkozik egy régi szerelmével, és rádöbben, hogy valami még van közöttük, akkor egészen másként zajlik ez 20, és másként 4 év múlva…

szinhaz_sajttaj_141015_fkcs_1.jpg

Fotó: F. K. Cs.

Hogy a primadonnák hogy látják a különbözőséget, arról ők maguk szóltak. Seres Ildikó például háromszor „találkozott” A víg özveggyel, és egyáltalán nem számított rá, hogy újra fog.

– Nem gondoltam, hogy fogok még operettet játszani, és biztos vagyok benne, hogy ez az utolsó alkalom. A tavalyi Púder nélkül sorozat idején sokat gondolkodtam magán az operetten is, mert nehéz hitelesen játszani úgy, ha te magad nem hiszel a műfajban, abban, hogy te jó helyen vagy benne. Komoly munka áll mögöttünk – beszélt az előzményekről.

Azt is hozzátette, ha már a különbözőségekről van szó: látszik, hogy Rusznyák Gábor fiatal rendező, őt jobban érdekli a politikai háttér – hiszen itt egy állam csődjéről, diplomatákról van szó –, míg az ő számára a szerelmi vonulat jelent többet.

Eperjesi Erika számára pedig az volt nehéz az elején, hogy éppen csak véget ért a Lili bárónő, amiben egy fiatal, az első szerelmet átélő lányt kellett alakítani, míg most egy idősebb, sokat tapasztalt nőt kell megformálnia.

– Partnerem, Ódor Kristóf ráadásul olyan fiatal, hogy vele nem lehet azt eljátszani, hogy húsz évvel ezelőtt szerettük egymást… Nagyon izgalmas a szerep, és nagyon izgalmas volt a próbafolyamat is. Bízunk benne, hogy szeretni fogja a közönség ezt az előadást – mondta.

A történet, a zene és a szöveg is minden operettrajongónak ismerős lesz, azonban a helyszín egy repülőtér várója, és múlt század eleji ruhakölteményekre sem számíthatunk. Egy nem létező állam valamely korban, és néhány szerelmes minden korban – a színházi közönség számára ez így is teljesen érthető.

Nem

Olvasnivaló

Ajánlat