A Mattel ehhez felmérést végzett, amiben 8000 édesanyát kérdezett meg, hogy mit gondolnak a Barbie babáról. A felmérés kiderítette, hogy az anyák 86 százaléka attól fél, hogy rossz hatással van gyerekeire, amit a Barbie baba közvetít. Emiatt a vállalat megalkotott 17 babát, amelyeket igazi és tetteikben is inspiráló nőkről mintáztak.
„A kislányok különböző szerepeket játszanak el a babákkal, ezért fontosnak tartjuk, hogy megismerjék azokat a valódi nőket, akikre felnézhetnek és rávilágítsunk arra, hogy ők is bármit elérhetnek, bármi lehet belőlük, amit csak akarnak, és amiért tenni hajlandóak!” – mondta Lisa McKnight a Barbie alelnöke és vezérigazgatója sajtóközleményében.
Mindegyik inspiráló női alakot tanító jelleggel választották: azért, hogy információval szolgáljanak arról, hogy kik azok a nők, akik formálták vagy jelenleg is formálják a társadalmat. A történelmi szálat és a napjainkban zajló események vonalát ugyanúgy követve választottak olyan nőket, mint Amelia Earhart – az első nő aki átrepülte az Atlanti-óceánt – vagy Frida Khalo, elismert mexikói festőművész és aktivista, vagy éppen Katherine Johnson, „emberi számítógép”, aki abban a korban végzett főiskolát és vált példaképpé, amikor a színes bőrűeknél az általános iskola elvégzése is ritka volt.
A Mattel szóvivője elmondta, hogy egyelőre három babát lehet megvásárolni, de a sorozat hamarosan újabb tagokkal fog bővülni. Fontos ugyanis, hogy a lányok lássák azt, hogy nem kell egyformának és tökéletesnek lenni ahhoz, hogy valaki sikeres és értékes ember legyen.